Topic: Presets

Hello everybody
I made some presets following the description of historical french organs.
Cavaillé-Coll
Cliquot
Riepp
etc...

You'll find them in the FXP corner
the audio demo of these presets are in the shared files

Re: Presets

Thank you very much! I was hoping that someone would do this. I can learn a lot from these.

I found a couple of technical issues:

In the file names, the accented characters came out as blank on my system. (I'm in the US on Windows 10.) It's not important, and it's easy for me to fix.

Also, when I imported the preset A. Cavaillé-Coll (Saint François de Salles), I found that all the stops are closed. I wonder if other users find the same thing.

Mitch I.

Re: Presets

mitch_i wrote:

Thank you very much! I was hoping that someone would do this. I can learn a lot from these.

I found a couple of technical issues:

In the file names, the accented characters came out as blank on my system. (I'm in the US on Windows 10.) It's not important, and it's easy for me to fix.

Also, when I imported the preset A. Cavaillé-Coll (Saint François de Salles), I found that all the stops are closed. I wonder if other users find the same thing.

Mitch I.

Hi Mitch
I let the stops closed because I let you discover them and customize the couplers
I'd be the same if you start on any organ
Thank you for your interest

Re: Presets

HI
I noticed that the accented characters did not work.

Yes, some of my presets have the stops "Off" to allow everyone to use the couplers and make their own registration
I prepared some of them in each preset

I must add that Dom Bedos de Celles is the Reference for organ builders as he wrote a complete book : "The art of building organs"
That's why I put the organ of Ste Croix in Bordeaux which is the best example of his work and also a splendid organ

https://en.wikipedia.org/wiki/Dom_B%C3%A9dos_de_Celles
https://fr.wikipedia.org/wiki/Dom_B%C3%A9dos_de_Celles

Last edited by jbuvat (07-12-2019 11:00)

Re: Presets

jbuvat wrote:

Hello everybody
I made some presets following the description of historical french organs.
Cavaillé-Coll
Cliquot
Riepp
etc...

You'll find them in the FXP corner
the audio demo of these presets are in the shared files

Thank you for these presets! Very helpful examples for somebody new to standard organ registrations.

Re: Presets

Gilles wrote:
jbuvat wrote:

Hello everybody
I made some presets following the description of historical french organs.
Cavaillé-Coll
Cliquot
Riepp
etc...

You'll find them in the FXP corner
the audio demo of these presets are in the shared files

Thank you for these presets! Very helpful examples for somebody new to standard organ registrations.

That was a pleasure to share this (the same for my other creations onmy page)

Re: Presets

Hello
I updated Saint Clodoald preset (the description was wrong)

Re: Presets

Added the organ of the Conservatoire TCHAIKOWSKY in Moscow. The lest organ built by Aristide Cavaille-Coll
Combinators are functional but can be improved as you like it

Re: Presets

Gilles wrote:
jbuvat wrote:

Hello everybody
I made some presets following the description of historical french organs.
Cavaillé-Coll
Cliquot
Riepp
etc...

You'll find them in the FXP corner
the audio demo of these presets are in the shared files

Thank you for these presets! Very helpful examples for somebody new to standard organ registrations.

Cher Gilles de la Belle Province
Si vous lisez le français, consultez la page suivante:
https://fr.wikisource.org/wiki/Les_Prin...80%99Orgue
tous les mélanges y sont expliqués par LA référence de l'orgue: le moine Dom Bédos de Celles

Last edited by jbuvat (08-12-2019 10:43)

Re: Presets

and here is the last Preset of my collection...

the organ of Notre Dame des Tables at Montpellier

Began by Dom Bédos de Celles in 1751
modified in 1782 by Jean-Pierre Cavaille whose name was changed in Cavaille-Coll after his wedding with a spanish woman: Maria Francisca Coll (he was grand father of Aristide)

modifed in 1846 by Prosper-Antoine Moitessier

and finally by Theodore Puget et Sons in 1884

Re: Presets

jbuvat wrote:

Cher Gilles de la Belle Province
Si vous lisez le français, consultez la page suivante:
https://fr.wikisource.org/wiki/Les_Prin...80%99Orgue
tous les mélanges y sont expliqués par LA référence de l'orgue: le moine Dom Bédos de Celles

Oui, je peux même lire ce vieux françois du XVIII° qui peut faire sourire parfois...

Beaucoup de règles pour des cas particuliers, mais j'en essaierai certaines. Je ne suis pas organiste, j'ai seulement pris des cours d'orgue par le passé sur nos orgues Casavant du Québec qui s'inspirent du style français je crois. Dans mon cas, je suis plus intéressé par les orgues allemands ou néerlandais dont j'espère la modélisation éventuelle dans Organteq, même si la version actuelle est très satisfaisante. J'imagine que vous étiez dans l'équipe beta, alors félicitations pour ce beau travail!

Re: Presets

Gilles wrote:
jbuvat wrote:

Cher Gilles de la Belle Province
Si vous lisez le français, consultez la page suivante:
https://fr.wikisource.org/wiki/Les_Prin...80%99Orgue
tous les mélanges y sont expliqués par LA référence de l'orgue: le moine Dom Bédos de Celles

Oui, je peux même lire ce vieux françois du XVIII° qui peut faire sourire parfois...

Beaucoup de règles pour des cas particuliers, mais j'en essaierai certaines. Je ne suis pas organiste, j'ai seulement pris des cours d'orgue par le passé sur nos orgues Casavant du Québec qui s'inspirent du style français je crois. Dans mon cas, je suis plus intéressé par les orgues allemands ou néerlandais dont j'espère la modélisation éventuelle dans Organteq, même si la version actuelle est très satisfaisante. J'imagine que vous étiez dans l'équipe beta, alors félicitations pour ce beau travail!

Merci Gilles.
Les orgues Casavant sont inspirés de Cavaillé-Coll. J'étais dans l'équipe Beta mais ce sont les développeurs qui ont fourni le plus grand effort avec l'avalanche de nos remarques!!! Je suis organiste depuis longtemps (depuis mes 7 ans, j'en ai 63...) Merci en tout cas de votre message. J'ai eu le plaisir de travailler quelque temps au Québec et j'en garde un fort bon souvenir.

Re: Presets

jbuvat wrote:
Gilles wrote:
jbuvat wrote:

Cher Gilles de la Belle Province
Si vous lisez le français, consultez la page suivante:
https://fr.wikisource.org/wiki/Les_Prin...80%99Orgue
tous les mélanges y sont expliqués par LA référence de l'orgue: le moine Dom Bédos de Celles

Oui, je peux même lire ce vieux françois du XVIII° qui peut faire sourire parfois...

Beaucoup de règles pour des cas particuliers, mais j'en essaierai certaines. Je ne suis pas organiste, j'ai seulement pris des cours d'orgue par le passé sur nos orgues Casavant du Québec qui s'inspirent du style français je crois. Dans mon cas, je suis plus intéressé par les orgues allemands ou néerlandais dont j'espère la modélisation éventuelle dans Organteq, même si la version actuelle est très satisfaisante. J'imagine que vous étiez dans l'équipe beta, alors félicitations pour ce beau travail!

Merci Gilles.
Les orgues Casavant sont inspirés de Cavaillé-Coll. J'étais dans l'équipe Beta mais ce sont les développeurs qui ont fourni le plus grand effort avec l'avalanche de nos remarques!!! Je suis organiste depuis longtemps (depuis mes 7 ans, j'en ai 63...) Merci en tout cas de votre message. J'ai eu le plaisir de travailler quelque temps au Québec et j'en garde un fort bon souvenir.

Puisque les instruments anciens vous intéressent, voici l'orgue Casavant sur lequel j'ai pris quelques cours il y a bien des années:

https://www.musiqueorguequebec.ca/orgue...airep.html