Topic: Perspectives matutinales
This morning I opened my Pianoteq during breakfast.
As I had a busy hand dipping my toast in the coffee, the first 39 seconds are left hand all alone.
https://hearthis.at/xnwdv7yv/perspectives-matutinales/
This morning I opened my Pianoteq during breakfast.
As I had a busy hand dipping my toast in the coffee, the first 39 seconds are left hand all alone.
https://hearthis.at/xnwdv7yv/perspectives-matutinales/
Gaston, lovely improvisation, I am becoming a big fan of yours
I am a big fun of yours, too. Probably a new composer, that we should think about when great composers are considered. Great playing.
encore une nouvelle composition très personnelle et reconnaissable quant à
l' auteur, pour ma part je préfère "ramassis"
la majorité de tes pièces révèlent une unité dans la conception, as tu défini une poétique particulière, un cadre harmonique pré-défini ou bien tu pars d'improvisations retravaillées avec reaper ?
en tous cas bravo
once again a new composition very personal and recognizable as to
the author, for my part I prefer "ramassis"
the majority of your pieces reveal a unity in the design, did you define a particular poetics, a pre-defined harmonic frame or do you start improvisations reworked with reaper?
in any case bravo
encore une nouvelle composition très personnelle et reconnaissable quant à
l' auteur, pour ma part je préfère "ramassis"
la majorité de tes pièces révèlent une unité dans la conception, as tu défini une poétique particulière, un cadre harmonique pré-défini ou bien tu pars d'improvisations retravaillées avec reaper ?
en tous cas bravoonce again a new composition very personal and recognizable as to
the author, for my part I prefer "ramassis"
the majority of your pieces reveal a unity in the design, did you define a particular poetics, a pre-defined harmonic frame or do you start improvisations reworked with reaper?
in any case bravo
Je pars toujours d'une improvisation dans Pianoteq standalone, qui enregistre tout ce que je fais (dans les paramètres de l'archivage MIDI j'ai réglé la durée de conservation sur "Un milliard d'années").
Ensuite j'ouvre Reaper avec une track template qui contient le preset Pianoteq avec lequel j'ai enregistré.
J'y importe tous mes petits bouts de MIDI depuis le dossier archives, ça devient des items Reaper, et là commence le gros travail.
J'ai tout un ensemble de raccourcis perso dans Reaper qui me permettent d'aller assez vite avec l'habitude.
J'en ai un qui va poser un marqueur au début de chaque item (je pose aussi à la volée d'autres marqueurs dans le courant de l'item si besoin).
J'ai un autre raccourci "Increase item rate" et son pendant "decrease item rate", ça me permet de contracter très précisément la durée de lecture d'un item, je compense ainsi mon manque de technique pianistique et la mauvaise réponse de mes doigts vieillissants.
Une séquence d'impro dans Pianoteq peut durer parfois 15 ou 20 minutes pour n'en garder que cinq ou moins au final.
L'unité de conception vient du fait que j'enregistre en continu, je peux suivre mon idée, je n'ai pas m'occuper de "stop" et "record", Pianoteq fait ça tout seul.
I always start from an improvisation in Pianoteq standalone, which records everything I do (in the MIDI archiving settings I set the storage time to "A billion years").
Then I open Reaper with a track template that contains the Pianoteq preset I recorded with.
I import all my MIDI bits from the archive folder, they become reaper items, and then the big job starts.
I have a whole set of personal shortcuts in Reaper that allow me to go pretty fast with habit.
I have one that will place a marker at the beginning of each item (I also place other markers on the fly in the course of the item if needed).
I have another shortcut "Increase item rate" and its counterpart "decrease item rate", it allows me to contract very precisely the reading time of an item, I compensate my lack of piano technique and the bad response of my aging fingers.
An improv sequence in Pianoteq can sometimes last 15 or 20 minutes to keep only five or less in the end.
The unity of design comes from the fact that I record continuously, I can follow my idea, I do not deal with "stop" and "record", Pianoteq does this alone.
Gaston, lovely improvisation, I am becoming a big fan of yours
And me, I'm a big fan of Pianoteq, and I let it be known !
I am a big fun of yours, too. Probably a new composer, that we should think about when great composers are considered. Great playing.
New composer ? Yes, I'm a new young composer born 83 years ago, and I have years of non-music to recover...
New composer ? Yes, I'm a new young composer born 83 years ago, and I have years of non-music to recover...